Tersurat dan Tersirat

Kehidupan sentiasa dipenuhi hikmah. Terpulang kepada kita untuk melihat secara tersurat atau tersirat. "...tidakkah kamu berfikir?."

Saturday, December 26, 2009

uNTuk bLogGers

(TGV Gathering, makan cendol dan posing photoshoot)

Wah, sudah puas saya berjalan-jalan di blog teman2 dan juga teman2 kepada teman2 tersebut. Banyak ilmu yang saya peroleh. Terima kasih kepada semua penulis blog yang saya lewati blog2nye. Semoga tercapai segala maksud dan tujuan kalian menulis di blog2 kalian. Tak semua bloggers mempunyai tujuan yang sama dalam penulisan blog ini. Ada yang tujuannya untuk berdakwah, memberi informasi kepada pembaca blog tegar, menulis segala rasa yang tak terungkap dek mulut dan tak kurang juga yang menulis aktiviti2 organisasi atau kumpulan2 tertentu dan juga peribadi.

Tak kisah lah apa yang kalian coretkan dalam blog kalian, saya terhibur dan mendapat banyak ilmu dan informasi. Yang pentingnya, dunia penulisan di Malaysia semakin berkembang. Itu yang saya nampak. Ada baik, ada buruknya. Walaupun ayat tunggang-langgang dan berojak-rojak(saya juga), kalian masih menulis. Tidak mengapa, kita semua akan matang dalam dunia penulisan ini, hari demi hari. Bukanlah bermaksud saya menyokong penrojakkan bahasa Melayu dan Inggeris. Mungkin ada yang belum sedar tentang itu, atau sudah sedar dan buat2 tidak sedar.


Namun, pada pandangan mata saya, kita tak boleh menyekat pengembangan ilmu dalam dunia penulisan. Walau apa pun yang dikarang oleh penulis blog tegar tersebut, ia menjadi satu ilmu untuk dikongsi oleh semua makhluk di muka bumi ini. Siapa-siapa yang tidak mengerti, akan cuba mengerti apa yang ditulis, ditambah pula dengan gambar-gambar yang menyokong sesebuah karangan.


Apa pun pandangan saya dan anda, sama ada jelas atau kabur, tidak salah andai dikongsi bersama. Apa yang dikarang sebenarnya adalah realiti kehidupan manusia di zaman bertamadun ini(mungkin semakin tidak bertamadun).


Kepada pendakwah2, teruskan daie anda. Saya menyokong dan menerima ilmu dan dakwah yang anda khabarkan. Sebagai peringatan dan bekalan dalam menuju jalan yang diredhai Allah.


Kepada pemberi-pemberi informasi, syabas dan teruskan usaha anda. Sharing is caring. ^__^


Kepada mereka yang menulis kata2 tak terungkap dek mulut, tidak mengapa, teruskan. Andai anda rasa seperti tiada orang membaca, sebenarnya ada yang membaca. Sedih dan gembira boleh dikongsi bersama secara maya(virtual). Semoga beban rasa2 itu dapat dikurangkan.


Kepada penulis2 yang menulis aktiviti organisasi anda, baguslah. Ramai akan tahu tentang kewujudan organisasi anda.


Dan kepada semua yang menulis dalam blog, bloggers..Teruskan penulisan2 anda. Keep it up. Takkan ada siapa2 yang marah dan saman anda , selagi anda tidak menyentuh sensitiviti perkauman yang menjejaskan gagasan 1 Malaysia ..


Dan pengajian saya di UPM semakin sampai ke penghujungnya, semakin sibuk dengan projek dan exam. Selepas itu, kemungkinan besar, saya akan berlari-lari semampu boleh, mengejar mimpi-mimpi dan angan-angan yang saya kira saya perlu menggapainya. Memang, saya kuat berangan tapi saya tak mahu menjadi seperti Mat Jenin. Perlu saya gabungkan elemen Mat Jenin dan Belalang dalam kehidupan saya ini (tontonilah rancangan Belalang di Astro Prima setiap Rabu 9.30pm). Cita-cita dan impian saya memang mengasyikkan, seperti nama saya - Amalina Asyikin = Harapan/cita2 kami yang mengasyikkan. InsyaAllah \(>___<)/ Pray for me.

No comments: