Tersurat dan Tersirat

Kehidupan sentiasa dipenuhi hikmah. Terpulang kepada kita untuk melihat secara tersurat atau tersirat. "...tidakkah kamu berfikir?."

Monday, December 28, 2009

PermuLaAN diALog

Dayah : Oii..termenung je. Apsal muke ko lately cam bapak beruk hilang bini je?

Zaman : Agak-agak aa wei.. Beruk, beruk aa. Aku manusia aa. Nampak ni, bulu tak de la panjang cam beruk pon. Hish~~


Dayah : Awek ko lari ke?


Zaman : Asyik2 soalan same je. Huh, bukan pasal tu. Ko pon tau kan, aku mane ade awek2 ni. Tak de. Ni, ade beberape member aku story kat aku pasal life diorang.


Dayah : Biase aa tu. Nak luah2 rase. Feeling2 dengan ko. Hmm..laki ke pompuan?


Zaman: Laki pompuan.


Dayah: Pondan?


Zaman: Lelaki dan perempuan.


Dayah: So, what's the matter? Dengar je la. Takkan pasal tu pon ko boleh jadi muke tah bape sen ni? Ha... ke ko ... hm.. ko terlibat dengan kisah cinte segi ke? Ko jangan memain wei. Jangan sesekali ko terlibat. Sekali ko cecah kaki kat air tu, ade semacam kuase elektrik yg akan tarik ko kat dalam air tu. Jangan wei..


Zaman : La..yang ko kecoh sangat ni pe hal? Mak ayam bertelur, riuh sekampung... Aku.. ala..Panjang aa story nye. Aku pendekkan la. Hmm..aku dengar from both side, pompuan dengan laki tu, kebetulan atau suratan, diorang story kat aku. And setiap ape yang diorang cakap tu, semacam boleh digabungkan.


Dayah : Gabung?


Zaman: Ye la. Memula, guy tu cite kat aku ape yang die rase. Then, girl tu plak cite and story kat aku ape yang die rase. Yang aku herannye tu kan, ape yang diorang cakap tu, bile digabungkan semacam diorang tu bercakap antara diorang...Hish..susah la.. Ko paham tak, Dayah?


Dayah: Aku rase aku paham. Kirenye, once they talked to u, it looks like they are talking among themselves? Like having a dialogue or conversation between the guy and girl? Cam tu?


Zaman: Ha ah.


Dayah: Tapi peliklah. Camne pulak diorang bley dengar each other eventhough diorang just cakap dengan ko je. Ke ko bagitau either of them?


Zaman: Tak, mane ade. Serious, aku tak bagi tau pon. Not even a word. Serious. Tu yang aku jadi agak mengong ni. Bukan tu je, ape yang diorang cakap tu pon, buat aku jadi mengong.


Dayah: Complicated ni. Baik ko story kat aku. Kot-kot aku bley solvekan misteri ko.


Zaman : ..........
..

----to be continued----


p/s: Saya meniru idea
encik balam yang bercerita melalui skrip. Hehe..Jangan marah ye. Tapi dialog ni saya buat sendri. Merci encik balam.. >__<
p/s: cerite cinten-cintun memang best untuk diceritekan.

No comments: