Tersurat dan Tersirat

Kehidupan sentiasa dipenuhi hikmah. Terpulang kepada kita untuk melihat secara tersurat atau tersirat. "...tidakkah kamu berfikir?."

Saturday, February 20, 2010

aDuLt =_= dEWasa .. ke??


Senior: Ni dah dewasa belom ni?


Saya: Hmm, boleh la..lebih kurang

Senior: Ha, dah agak dah.. Belum dewasa lagi

Saya senyum je..

Suatu ketika kemudian, saya melihat profil beliau di dalam facebook dan melihat gambar2 beliau..Ketika itu jugalah, baru saya mengerti apa yang beliau maksudkan dengan dewasa itu.

Tapi kan, dewasalah sangat andai halal dan haramnya sesuatu perkara itu tidak diambil kisah dan peduli. Pergaulan yang sangat bebas bersama adam pujaan hatinya. Memang mata sakit termelihat kemungkaran itu. Tak tahu bagaimana mahu ditegur senior tersebut.

Kalau itulah yang ditafsirkan beliau maksud dewasa, mengapa kanak2 tadika itu tidak dikatakan dewasa? Merekakan tanpa segan silu pegang2 je tangan teman2 sepermainan, tak kisah lelaki atau perempuan. Tapi, di tadika anak buah saya pun takde la pula cikgu2nya mencampurkan boys n girls.

Entah, heran dan pelik..Haih, apa2 lah yang anda tafsirkan dengan perkataan dewasa ini..
Wallahualam -_-

p/s: menulis sebab asyik teringat2 je ayat2 senior tu. walaupun dah agak lama beliau berkata tentang itu


No comments: