Tersurat dan Tersirat

Kehidupan sentiasa dipenuhi hikmah. Terpulang kepada kita untuk melihat secara tersurat atau tersirat. "...tidakkah kamu berfikir?."

Sunday, November 1, 2009

LaGU yAnG meNYanYi

Berteman lagu : Hampa Hatiku oleh Ungu
Pernahkah kau merasa, hatimu hampa

Segan nak bercerita cerita hidup secara terus terang, tak mampu rasanya. Berkongsi cerita dengan manusia-manusia lain. Bukan lah kedekut, tapi siapa yang mahu mendengar? Ye tak?

Teman lagu bertukar ke : Khatimah Cinta oleh Sixth Sense
Sudahlah sudah, ku harus pergi, jgn kau tangisi aku lagi. Biarku bawa seluruh cintamu Ku dakap dalam tidur panjangku...

Tolonglah, puas saya cuba mengikhlaskan diri membantu dan mendengar sepenuh raga. Tujuannya untuk membantu. Namun, Bisikan Godaan(oleh Isma) begitu menggugah bantuan yang saya lakukan itu. Benarlah, nasihat dari seorang keluarga saya; takkan boleh andai kau cuba membantu kerana apa-apa perasaan itu, pasti akan menganggu diri sendri. Seperti memasang jerat sendiri. Telah mencuba seikhlas hati melakukannya. Namun,seolah-olah ada je balasan yang ku ingin.

Lagu bertukar ke lagu yang ku suka: Bengang oleh Akim AF7
Tak mungkin ku percaya, kata2 yg penuh dusta hanyalah mimpi berkata yang memilukan menambah pengaruh rasa hampa...cukup berkali kau berkata jgn diulang lagi dusta, jgn dipujuk hati yang terluka... akan ku teruskan hidupku oh tanpa mu~

Ye, akan ku teruskan hidup tanpamu


Telinga dihiasi dengan lagu : Teruskanlah oleh Agnes Monica
Kau dengan dirimu saja Kau dengan duniamu saja Teruskan lah.. Teruskan lah Kau begitu Kau tak butuh diriku...

Apa boleh saya berpura-pura? Tak mampu rasanya tapi saya akan cuba untuk terus memujuk diri dan menguatkan diri supaya terus maju mengejar cita yang bukan menagih sebarang rasa dari kamu-kamu yang saya tolong

Teman lagu saya bertukar ke : Pakai Buang oleh Stacy
cintaku bknnya jenis pakai buang biarlah lebih dr sehari apa kau sangka ku cinta segera..

Ye, betul tu Stacy, bukan cinta segera. Haha, kelakar nye bercerita tentang semua ini. Sepatutnya diri ini fokus kepada peperiksaan yang menentukan masa depan ini. Bukan bermain-main rasa di sini.

Teman terakhir lagu : Aku Pergi oleh Maximus
cinta yang mengalir itulah cintaku
dicipta untuk kamu namun aku
bukanlah yang terbaik untuk kamu…
biarlah ku pergi dari sisimu diriku tak mungkin bersatu denganmu

Wah, ternyata lagu-lagu di carta radio Era minggu ini, begitu sesuai dengan mood saya ketika ini. Terima kasih kerana sudi memutar lagu-lagu tersebut, sekurang-kurangnya, tak perlu lah saya mencipta mereka memutar-belit ayat untuk menyatakan apa yang dirasa. Syabas kepada penulis lirik. Salute!~

No comments: