Tersurat dan Tersirat

Kehidupan sentiasa dipenuhi hikmah. Terpulang kepada kita untuk melihat secara tersurat atau tersirat. "...tidakkah kamu berfikir?."

Monday, March 23, 2009

terIMe kAseY~



Sudah tamat akhirnya PENITI V, event terakhir aku kat kolej tu. Selepas ni, xde lagi mase sibukku di situ. Hanya kan sibuk di rumah menanti dan melayan karenah keluarga yg lebih memerlukan. Namun, dek kerana tidaklah jauh tempat yg bakal ku tinggal dgn kolej ini, maka insyaAllah akan acapkali lah aku ke kolej itu.

Terima kasih kepada mereka yg terlibat menjadikan aku seorang manusia dan memberi pengalaman yg berharga ini kpd aku. Sesungguhnya, rugilah mereka yg tidak merasa dan tidak mahu belajar tentang hidup ini. Itu samalah seperti mereka yg tidak menggunakan akal fikiran yg diberi Ilahi. Nampaknya, aku tidaklah lagi diperlukan pada masa kan datang. Ye la, mana taknya..Mereka gembira sendiri bersama-sama mereka sahaja. Andai aku tiada pun tidak mengapa. Namun, tidak mengapalah. Aku faham apa yg mereka rasa. Moleklah kiranya aku mengundur diri dari tempat itu agar mereka terus hidup bahagia bersama mereka. Andai kata2 ku ini ada rajuknya, memanglah. Tidak dapat dibendung lagi sebenarnya rase di hati ini. :)
Wah, begitu banyak jenis manusia. Itu yg dapat aku tafsirkan dari peserta2 PENITI V tu. Banyak kerenah dan perangai seperti banyaknya anak2 udang yg baru lahir (ye ke?).. Tapi apapun, aku gembira. Apa yg aku dapat belajar, bahawasanya benarlah kajian2 yg telah dilakukan menunjukkan manusia yg berjaya dalah manusia yg dapat mengawal emosi. TAHNIAH KPD AMIRUDDIN!!..Sesungguhnya, ketenangan fikiran dan diri dalam menghadapi sebarang tekanan akhirnya membuatkan kamu berjaya di akhirnya. Saya tersenyum melihat kamu sepasukan gembira merai kejayaan semalam. Dan seperti yg telah saya katakan, semoga kata2 itu tidak menjadi sekadar kata2 shaja..OK?~
Kpd yg tak berjaya, Jangan mudah berputus-asa, usaha itu perlu. Nak menjadi yg tertinggi, eloklah bermula dari bwh agar tidak terkejut di kemudian hari nanti. Kpd pengiring2, jadilah peserta di PENITI V yg akan datang. Saya yg menjg kamu semua, rs gembira bile kamu semua gembire. Ok~..Saya seringkali shj tersenyum lebar bile teringat anda semua.
Kpd manusia yg membantu...TERIME KASEH..Nanti, tolonglah jayakan event ni lagi. Hehehe..Bukanlah saya manusia perfect nk mengatasi segala msalah.. Apa sj yg aku rs dari event ini, akan disimpan dalam memori tersemat rapi. Andai ada yg memberi sambil menguji, ketahuilah yg saya tahu taktik anda itu dan sy tidak termkn dgn kata2 kamu. Dan saya akan sentiasa tersenyum sinis kerana apa yg anda cuba lakukan, tidak menjadi..hehehehe
Alhamdulillah.
Tuhan, Kau memberi aku ruang untuk merasa dunia Mu. dan Kau tahu apa yg terbaek untukku. Hikmahnya sangat banyak dan malah nikmatnya mengatasi rase sakit pd awalnya. Ini membuatkan aku sangat bersyukur kpdMu. Namun aku hambaMu yg lemah. Seringkali saja ada khilafnya. Aku mohon ampun kpdMu. Berikan aku petunjuk untuk hari mendatang. Segalanya telah Kau tetapkan, namun aku tak tahu dan mereka semua tidak tahu.
KerJA TuHAn sIapA yG tAHu~

No comments: