Tersurat dan Tersirat

Kehidupan sentiasa dipenuhi hikmah. Terpulang kepada kita untuk melihat secara tersurat atau tersirat. "...tidakkah kamu berfikir?."

Thursday, March 26, 2009

suATu keNYataaN~


Siapa kisah pada paras dan rupa. Diya sendiri tak mengenal hatinya lagi. Entah sejak bila, dia tak pasti. Dia kepingin benar kembali ke waktu dulu, masa dia tidak punya rasa yg mendalam atau senang kata tak menjadi sensitif.

Acapkali saja Diya berangan jauh atau berfikir yg amat sangat tentang sesuatu perkara. Dari perkara yg sekecik hama, sampailah perkara sebesar ikan paus, semuanya akan dia fikir dgn mendalam. Mungkin Diya seorang yg kuat berangan. Hahaha(gelak 3 harkat je, tandenye sopan). Apa yg diangankan atau dinyatakaN dalam hatinya, selalu sahaja menjadi kenyataan atau sng kata, kata2nya itu didengari Ilahi. Alhamdulillah, Tuhan amat memahami kehendak hamba-Nya ini yg bernama Diya.

Di satu pagi selepas sibuk menelaah ilmu,Diya tiba2 berasa amat marah dan 'panas' terhadap segelintir manusia. Untuk menenangkan hati, Diya berangan tentang sesuatu perkara dan akhirnya membawa kepada seorang adam. Banyak yg diangankannya. Dengan kuasa yg ada pada Ilahi, 'poop' menjelmalah adam yg difikirkannya itu di hadapan mata. Maka, terbanglah dirinya meninggalkan amarahnya itu. Tiada lagi rasa marah yg membara. Jantungnya kembali sejuk dan wajah adam itu berkeliaran di seluruh kepala dan mindanya. Sampai begitu sekali penangan adam itu, walhal, Diya tak pernah kenal secara mendalam tentang adam itu.

Hahaha..kErJa TUhaN siaPA yG taHU

No comments: