Tersurat dan Tersirat

Kehidupan sentiasa dipenuhi hikmah. Terpulang kepada kita untuk melihat secara tersurat atau tersirat. "...tidakkah kamu berfikir?."

Wednesday, December 31, 2008

mENoLeh kE beLakANg

X suke menipu. Tapi, macam mane kite nak tipu rase yg terase di hati? Any suggestion? Hidup satu pentas kehidupan, itu orang kate dan aku rase itu memang betul. Sebab aku rase setiap hari aku menipu. Aku tipu-tipu senyum kat orang laen. Ye ke? Aku pon tak sure ape sebabnye. Itu pendapat aku terhadap diri sediri la. Setiap kali aku abes senyum je, aku pon tertanye-tanye, ikhlas ke aku senyum tadi? Ha, tengok, rasenye aku ade 'masalah ati'. Ati yg sentiase dihasut dan disimbahi oleh bisikan-bisikan api. Aku sedar tu sume..Ya Allah, please Help me~
Perkara tu membuatkan hari-hari yg aku lalui sejak 2 menjak ni, jadi tak best. Kelabu je. Dan aku tak mampu nak tules cite2 menarik kat blog ni lagi. Nak balik kehidupan lalu. Namun, yg dah sudah tu tak boleh nak diubah. Kehidupan lalu, disebabkan kelalaian aku dengan dunia dan terlalu ikot ape yg terkandung di ati, kehidupan lalu tu hampir musnah.
Ahh, serius, aku terpukul dengan soalan-soalan daripada manusia2 yg baru hadir dalam hidup ni dan tak pernah tahu asal-usul kehidupan aku. Asyik bertanye tentang mase silam aku. Ketahuilah manusia2 baru, tak mahu diingat cerita lame. Sangat terseksa bila mengenang kembali.
Semoge aku tak terlalu lame menoleh ke belakang.

No comments: