Tersurat dan Tersirat

Kehidupan sentiasa dipenuhi hikmah. Terpulang kepada kita untuk melihat secara tersurat atau tersirat. "...tidakkah kamu berfikir?."

Friday, June 10, 2011

Senyum ... ke ? ~


Owh, lamanya terperap di rumah. Hampir menjadi pekasam.. Hahaha..

Terima kasih sebab u sudi date dengan i. Tak sangka.....


Eh, mengarut..Sudah..Abaikan~!~..

Dah lama rasanya tak buat muka senyum. Asyik buat muka biasa je. Apa pun, alhamdulillah. Gembira yang tak lama itu pun, ok pe, daripada tak gembira langsung.

Ok, lepas tu saya berselisih dengan 2 orang yang saya kenal. 1 besar ke tepi, 1 lagi panjang ke atas. Saya tegur yang besar ke tepi itu. Sengaja tidak yang memanjang ke atas. Ye lah, ada kisah lama kan menggamit nanti. Maaf, bukan tak mahu cerita tapi tak berani. Kalau mahu tahu, tanya la saya sendiri (PM= private message)..

Hihi, tapi apa pun, agak kelakar dunia orang dewasa ni kan?~ Ye lah, masih agak awal menjadi dewasa, maka cerita-cerita yang remaja itu selalu juga terputar-putar dengan tidak sengaja atau sengaja.


Baiklah, sekarang ini, walaupun cemburu tengok kawan-kawan kahwin, saya tetap rasa best pe untuk terus single sehingga sampai waktunya nanti. Bila single, boleh buat apa-apa dengan gembiranya, tak perlu fikir banyak. Tapi bila rasa sunyi, saya tak perlu risau. Sebab saya masih ramai kawan-kawan yang single. Allah kan ada~

Saya sudah penat untuk menyukai [menaruh rasa..hahaha..mengong] dengan sesuka-sukanya atau sedalam-dalamnya dengan mana-mana kaum yang berlainan jenis dari saya ni. Sebab saya tahu, pasti saja tak kesampaian hajat di hati dan seterusnya kan mengundang kepada kekecewaan menonggeng pabila melihat taruhan hati itu senyum-senyum bersama orang lain.

Ya lah, mana boleh saya mengekang fitrah suka-suka ini. Maka dengan itu, saya tetap akan terus suka dengan sesuka-sukanya sehinggalah tiba saatnya [entah bila], saya suka dengan serius-seriusnya. Saya agak berat hati untuk serius. Tapi kalau memang dah ada yang mahu serius, saya akan belajar untuk serius. Saya boleh belajar..hahahaha ..

orgkecil: memang mangarut,,,sudah~!!~


No comments: