Tersurat dan Tersirat

Kehidupan sentiasa dipenuhi hikmah. Terpulang kepada kita untuk melihat secara tersurat atau tersirat. "...tidakkah kamu berfikir?."

Monday, June 13, 2011

Kalbu Yang Terasa..

Baru saya perasan, rupa-rupanya, saya akan menaip perkataan di blog ini apabila hati saya yang kecil ini disentuh. Patutlah, ada pasang-surutnya saya menulis.

Now I believe when people says that if you want to write or to sing or to do anything, do it from your heart [is this sound familiar? hmm, kak ogy always says it during the critic session in AF..what can i say, sy penonton setia AF].

Tak kiralah kalau saya gembira sangat sampai membuat saya tersenyum-senyum [like previous post..ah~ if only i can always smiles with u, together.. heh?] atau kecewa atau terasa sehingga tertitis-titis air mata, pada ketika inilah hati kecil saya ini rancak berkata-kata. Yang peliknya, mulut saya terkunci rapat.

Andai boleh dibelah dan dilihat hati yang berkata-kata itu, pasti saja riuhnya seperti pasar malam. Tapi, pabila dibelah abdomen2 badan ini, pasti saja takkan terlihat hati yang bising itu.

Yang kelihatan hanyalah jantung(heart) yang berdetak atau hati (liver) yang besar. Betapa agung ciptaanNya, mencipta kalbu/qolbu.

Maafkan saya wahai teman-teman. Tipulah kalau saya kata saya tak kisah apa yang kalian kata.

Samaada saya tahu dari orang lain atau dari mulut kalian sendiri atau dari tulisan kalian di mana-mana media. Saya tak mampu untuk tidak merasa.

Ya, faktor umur dan pengalaman hidup membuatkan kita sangat-sangat berbeza. [ i'm still learning to ignore those feelings from bothering my qolbu ]


Padi- Sahabat Selamanya ( OST Upin&Ipin)

Dua tiga kapal belayar di samudera
Ayuh sahabatku kita bergembira
Bermain bernyanyi bersama menikmati indahnya dunia
kerna..

Sahabat untuk selamanya
Bersama untuk selamanya
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya setia
oh oh..

Berakit-rakit kita ke hulu
berenang-renang kita ke tepian
kita berbeza untuk saling mengisi segala kekurangan kita
menjadi..

Sahabat untuk selamanya
Atasi semua perbedaan
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya… selama-lamanya setia…

Tiada bukit yang terlalu tinggi
untuk kita daki bersama
dan tak ada laut yang terlalu dalam
untuk diselami…

Sahabat untuk selamanya
Bersama untuk selamanya
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya ohh..

Sahabat untuk selamanya
Berbagi dan saling menjaga
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya… selama-lamanya… setia…


orgkecil : kan best jadi macam upin,ipin dan kawan-kawannye .. صاحبا فى الدنيا وفي الجنة

No comments: