Tersurat dan Tersirat

Kehidupan sentiasa dipenuhi hikmah. Terpulang kepada kita untuk melihat secara tersurat atau tersirat. "...tidakkah kamu berfikir?."

Monday, November 15, 2010

What A Day

Fuuh~~..
What a day..Yesterday was very happening. No such words can describe it.
[Hampeh, nak tulis english, dah berkarat..Lama sangat tak guna]
Kanak-kanak riang dah konvo. Agak terkilan sebab tak sempat nak rakam apa-apa persembahan untuk di-uploadkan buat tatapan umum. Terutamanya, persembahan zapin yang saya ajarkan kepada mereka.

Ni je la gambar dari kamera orang lain -_-. Ade la dari takde

Sangat sibuk menguruskan persiapan kanak-kanak di belakang tabir walaupun adanya 'urus setia' tambahan yang lebih banyak membatukan diri. Oh, ternyata berat sekali tulang mereka. Apa yang mereka makan agaknya sampai sungguh berat bukan sahaja tulang, tapi mulut juga. Owh, mungkin mereka gemar minum susu yang berkalsium tinggi agaknya sehingga tulang mereka tidak ringan. Dan mulutnya itu, mungkin terminum gam sampai tidak boleh bertanya apa. Aduh, tidak tahu, bertanyalah. Jangan sampai sesat. [Agak geram dan tertekan dengan perangai manusia-manusia seperti ini]

Sudahlah tu, amatlah penat kaki sehingga lenguh-lenguh. Oh, padanlah tulang saya ringan. Tidak cukup kalsium, kurang minum susu. Apapun, memang saya agak berpuas hati, kot. Andai mereka yang ada di hari kejadian, melihat dari depan yang semuanya elok, namun, di belakang tabir, macamlah tongkang yang terpecah. Fuh~~..

Mula majlis jam 9.30 am dan berakhir dalam jam 12 tengah hari. Sudah makan dan siap kemas segala, kereta digerakkan untuk pulang ke rumah berehat. Hahahaha, sebuah pasu berisi pokok bunga yang agak besar telah berjaya dipecahkan oleh saya kerana konon-kononya confident membawa kenderaan. Ingatkan sudah habis berurusan dengan pihak di tempat terbabit, ada lagi rupanya. Akan terbanglah wang yang saya mahu simpan untuk pelaburan akan datang.
[Mungkin sebab saya kurang bersedekah dan agak kedekut untuk belanja orang $_$ ]



No comments: