Tersurat dan Tersirat

Kehidupan sentiasa dipenuhi hikmah. Terpulang kepada kita untuk melihat secara tersurat atau tersirat. "...tidakkah kamu berfikir?."

Friday, November 12, 2010

Semakin Ke Penghujung

Pemimpin masa hadapan

Ada lagi 19 hari sebelum saya mengakhiri kerjaya sebagai guru tadika sementara ini. Andai diikutkan kata hati, memang ini kerjaya pilihan. Tapi kata orang, ikut kata hati nanti mati. Lalu akal perlu digunakan supaya tidak mati.

Ok, saya bukan pancang ditengah arus yang sangat teguh terpacak di aliran air yang deras. Tapi saya juga bukan lalang ditiup angin. Setelah mengambil kira beberapa faktor termasuklah faktor kewangan(terutamanye), dengan berat hati dan kaki melangkah, saya perlu tinggalkan kerjaya yang seronok ini. Bukan untuk selamanya. Hanya koma(,) dalam satu ayat yang panjang.

Maisa Amina&Amsyar

Majlis Konvokesyen kanak-kanak tadika pada 14 nov, ahad ni... Event terakhir dengan kanak-kanak riang ini. Setelah hampir sebulan berlatih, semoga pada hari kejadian, kanak-kanak riang ini akan seronok dan bangga dengan pencapaian&persembahan masing-masing.

Guess what?~ .. Saya telah melatih kanak-kanak ini untuk menari zapin~~ .. Huuu~~ agak bangga dengan mereka ini. Mula-mula, ramai yang nak belajar menari. Namun lama-kelamaan, bila dah mula belajar langkah(steps) nye, masing-masing dah berubah hati. "Tak nak lah masuk teacher. Susah~". Dan yang tinggal, hanyalah 6 orang je. 3 laki, 3 perempuan.

Memang kanak-kanak yang 6 orang ini adalah kanak-kanak yang tekun. Mereka sangat rajin datang sekolah dan tengoklah, apa yang teacher ajar, kamu dapat dengan senang. Huhuhu, nanti kalau dah kahwin dan ada anak, saya harap anak saya nanti rajin datang ke sekolah[insyaAllah].

Sa'ad&Nuqman-BFF


Menjadi teacher di tadika, memang banyak yang saya belajar. Terutama sekali belajar untuk sabar. Dengan kanak-kanak riang,hyper-active,kanak-kanak yang tak riang, macam-macam ragam. Namun, pabila melihat kanak-kanak ini bermain, lari sana-sini dan ketawa, fuuh~ hilang segala duka. Rasa happy dan bahagia sangat..'hehehe'..

Terima kasih murid-murid

Tengoklah nanti, suatu hari. Andai diberi kekuatan, peluang dan rezeki oleh Allah, saya akan lakukan SESUATU(walaupun Saya hanya Orang Kecil).
Hmm, Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan mereka mengubahnya.

Teacher suka bila kamu cuba buat benda-benda baru ^__^

2 comments:

genny da bomb said...

salam teacher amalina..baru jumpa blog ni..hehe thanks melawat blog saya yang merapu tu..

ermm..nape nak berhenti ni?nak sambung belajar ke?anyway good luck in whatever u do n do remember nuqman..budak pemalu kat skolah tapi kat umah ya rabbi..hehe

miNa said...

wsalam..huhu..berenti sbb gaji tak ckop..hehehe..
ok..mekaseyh