Tersurat dan Tersirat

Kehidupan sentiasa dipenuhi hikmah. Terpulang kepada kita untuk melihat secara tersurat atau tersirat. "...tidakkah kamu berfikir?."

Sunday, January 10, 2010

kEkHiLaFan sAya


Saya ceritakan sahaja tentang reunion kecil yang berlaku beberapa jam lalu kepada mama dan papa saya tadi. Abang dan isterinya juga ada. Cerita dengan gembira dan selamba. Pelik juga saya dengan diri sendiri. Kenapa mesti saya cerita ya? Selalunya, diam sahaja.

Rupa2nya ada hikmahnya. Ada peringatan yang amat penting saya dapat.

" Baik-baik Mina jaga2. Jangan sampai kena tangkap basah. Papa tu orang berkuatkuasa masjid."

Ya Allah!~..Saya boleh lupa tentang itu?~~ Sebenarnya, saya telah melakukan sesuatu sehingga membiarkan seorang teman saya menghampiri zina. Astaghfirullah..Masa tu lah, ayat yang saya belajar dan hafal di sekolah dahulu semata2 untuk exam iaitu : La taqrabuz zina , bermain2 di telinga.. Ya Tuhan, memang aku yang bersalah dalam hal ni.

Sepatutnya saya yang mengambil teman saya yg perempuan itu di rumahnya. Namun, sebab saya penat dan keletihan tadi, saya tak mampu untuk men-drive. Dan saya biarkan teman saya yg lelaki itu mengambilnya sendirian. Ya Alllah, kejam nya aku. Langsung tak fikir tentang itu. Maafkan saya. Saya janji dengan sepenuh hati, takkan membiarkan perkara ini berlaku lagi. InsyaAllah. Tolong2 lah ingatkan saya -__-

p/s:...sangat takut ketika ini, bila mengenangkannya..

No comments: