Tersurat dan Tersirat

Kehidupan sentiasa dipenuhi hikmah. Terpulang kepada kita untuk melihat secara tersurat atau tersirat. "...tidakkah kamu berfikir?."

Tuesday, September 20, 2011

Gelodak Rasa

Ada masa terluang hari ini. Lapang sebelum sempit, tak sibuk sebelum sibuk. Ungkapan hati yang tak terungkap. Melonjak-lonjak nafas dan tersekat-sekat di kerongkong, semua kerana kisah-kisah lama yang mencuit. Pedulilah kata orang ; " asal baca je kat blog budak ni, sume cite yg feel2" .


Ah, peduli kata mereka. Mereka orang yang ego tinggi, ya, mungkin. Mereka tak mahu bercerita bagi menghilang rasa mencucuk-cucuk di benak qolbu dan fikiran. Mungkin mereka punya cara mereka sendiri untuk tidak kisah itu semua.

Mungkin mereka kata hati mereka keras. Ye lah, bagai disalut cangkerang keras [ konon-kononnya] . Tak lah, sebenarnya qolbu mereka lagi lembut dari orang yang selalu menitiskan air mata. Ye, saya mengaku saya nampak kasar tapi selalu menitiskan air mata bila qolbu terusik walaupun dah berusaha untuk tidak merasa.


[sambung tentang kisah lama] . Ruang fasa hidup dulu, lagi terasa keremajaannya berbanding sekarang walaupun fasa hidup sekarang ini dikelilingi oleh remaja muda-mudi, tapi umur semakin meningkat. Mungkin itulah yang menjadi penghalang untuk diri ini melakukan aktiviti seperti muda remaja dulu. Tersekat-sekat nafas di kerongkong, menahan gelodak jiwa.

orgkecil : memang ske mengarut,,

No comments: