Tersurat dan Tersirat

Kehidupan sentiasa dipenuhi hikmah. Terpulang kepada kita untuk melihat secara tersurat atau tersirat. "...tidakkah kamu berfikir?."

Friday, July 15, 2011

Sabarlah Diri

Tulis-tulis sikit tentang beberapa hari ini sebelum beberapa hari esok.

Dalam panas terik cuaca di Malaysia, umat Islam berpuasa, menunaikan rukun Islam ke-3. Saya memendekkan waktu untuk beraktiviti dalam alam maya. Dalam pada itu, ada jugalah blog-blog yang bermanfaat [insyaAllah] yang saya baca.

Dan tersentuh memori kepala otak saya ni, bila saya baca satu cerpen ni.
Tajuknya: "Kita Bercinta Sampai Syurga ye "

Saya senyum pada satu ayatnya ;

...Untuk bercinta hanya kepada suami ...

Tapi bertukar kerutan di dahi bila baca ayat ini ;

... Ya Allah !! ...


* bacalah cerita selanjutnya sendiri .. ^__^


orgkecil : jgn menyerah dan sabarlah .. Masa untuk bertemu arkitekmu pastikan tiba jua.. Allah bersama-sama orang yang sabar



D'Masiv - Jangan Menyerah

tak ada manusia
yang terlahir sempurna
jangan kau sesali
segala yang telah terjadi

kita pasti pernah
dapatkan cobaan yang berat
seakan hidup ini
tak ada artinya lagi

reff1:
syukuri apa yang ada
hidup adalah anugerah
tetap jalani hidup ini
melakukan yang terbaik

tak ada manusia
yang terlahir sempurna
jangan kau sesali
segala yang telah terjadi

repeat reff1

reff2:
Tuhan pasti kan menunjukkan
kebesaran dan kuasanya
bagi hambanya yang sabar
dan tak kenal putus asa


No comments: