Tersurat dan Tersirat

Kehidupan sentiasa dipenuhi hikmah. Terpulang kepada kita untuk melihat secara tersurat atau tersirat. "...tidakkah kamu berfikir?."

Wednesday, July 13, 2011

Bila Mak Anda Kempunan Burger




Pernah kan tengok iklan ni?

Bila tadi mak saya tiba-tiba kempunan nak makan burger yang dijual di gerai di tepi taman tu, serta-merta saya teringat iklan ini, dan juga kisah Batu Belah Batu Bertangkup. Dan bila kelmarin, emak saya bertanya berulang kali tentang sesuatu perkara itu kepada adik saya, dan adik saya mengatakan ketidak senangannya terhadap pertanyaan berulang kali itu.

Ya, orang tua, mereka memang selalu lupa. Kita yang anak-anak inu jga selalu lupa tentang pengorbanan yang mereka lakukan untuk kita semasa kita kecil dahulu.

Oh ya, teringat satu kisah, guru sekolah menengah yang menceritakan betapa menyesalnya beliau tinggal di asrama dan jarang balik ke rumah. Dengan takdirNya, parents beliau meninggal dunia. Beliau sangat menyesal selepas itu kerana beliau mengenangkan betapa sedikitnya masa beliau bersama kedua orang tuanya. Maka, bila beliau sudah punya anak, anak-anaknya tidak dibenarkan ke sekolah asrama. Biarlah duduk di rumah, bersama keluarga.

Sabar, itu kuncinya. Sabar dengan karenah mereka. Ya Rabbi, berikan aku kesabaran itu..

orgkecil : rase macam banyak pula menulis kat blog ni..ye lah, mungkin terpengaruh dengan karekter Atilia dalam drama TV 2 , Persepsi 3.30 - 4.30 pm ^_^

1 comment:

Paolo Balam said...

1 ibu boleh jaga 10 anak...tapi 10 anak belum tentu boleh jaga 1 ibu...=)