Tersurat dan Tersirat

Kehidupan sentiasa dipenuhi hikmah. Terpulang kepada kita untuk melihat secara tersurat atau tersirat. "...tidakkah kamu berfikir?."

Friday, February 25, 2011

Saya Bukan Orang Yang Sangat Hebat~

Ha, sekarang lah masa yang agak sesuai untuk saya menulis. Dengan bilik yang ber-aircond dan senyap sunyi. Saya agak suka suasana ini. Dengar bunyi aircond punya kipas je. Dan berlatar belakangkan lagu-lagu yang layan je.

Macam biasa, kerja memang banyak. Ni tengah buat design drawing. Kena lukis balik plan rumah yang saya usahakan ketika time cuti hari tu. Apapun, lecturer kata saya ada effort. Ye, mestilah. Haruslah. Sayakan budak baru belajar. Kena banyak buat latihan. Tapi sayang, masih tidak dapat memuaskan hati lecturer tersebut. Malu saya dengan rakan-rakan yang pandai buat tecnical drawing ni. Diorang ni, buat latihan sikit je tapi senang-senang je lecturer suka. Tipu kalau saya kata saya tak jeles.

Lagi satu, mereka ini kata, tak payahlah buat. Ok, fine. Saya tak boleh tak buat. SAYA BUKAN ORANG HEBAT~! . Siot je rasa diri ni. Terasa sangatlah ke-rendahan ilmu architecture ni dalam diri. Buat apa-apa pun sekarang ni pun terasa sangat kerendahan ilmu. Hilang keyakinan dalam diri. Aduih, mana pergi semangat dan motivasi saya untuk mencabar diri??

Semangat yang hilang, datanglah kembali. Selalu naik dan turun , mana ketetapan?? Kerana saya hanya orang kecil, saya tak mampu laluinya sendiri. Teman datang dan pergi silih berganti. Ada yang kosong. Mungkin kerana saya semakin jauh dari Tuhan. Kitabnya saya semakin jarang buka. Oh, Ya Allah mengapa begini ketatapan dalam hati ini? Aku tak mahu kerana nikmat yang Kau beri, aku semakin leka dan alpa.

Ya, di tempat baru ini, budayanya masih sama seperti di tempat lama. Malah, mungkin lagi berlebihan, mungkin kerana faktor zaman yang sudah semakin sampai ke penghujungnya. Dalam golongan manakah diriku ini di akhir-akhir zaman ini. Tolonglah aku...

2 comments:

shakirshafiee said...

akak duk upm lagi ke skrg?

miNa said...

tak,,skang kt uitm
^_^