Tersurat dan Tersirat

Kehidupan sentiasa dipenuhi hikmah. Terpulang kepada kita untuk melihat secara tersurat atau tersirat. "...tidakkah kamu berfikir?."

Tuesday, February 15, 2011

Ketakutan

Kan dah cakap, mesti ada yang bertukar. Bila suka bertukar tak suka, bila sayang bertukar benci, bila gembira bertukar sedih. Oh, pasti berlaku. Itu sangatlah tidak disukai oleh sesiapa.

Keadaan semakin tidak tenang di tampat baru itu. Banyak perkara yang tidak terduga yang saya kurang untuk menerima. Mak saya kata, " tu baru kat situ, belum pergi fakulti lain, banyak lagi ragam" . Saya sangat takut untuk menghadapi situasi-situasi macam ni. Tersekat-sekat nafas saya acapkali berdepan dengan mereka. Saya gentar, takut nanti suatu ketika lalang yang terliuk-lintuk ini akhirnya tercabut akar dek kerana angin yang terlalu ribut.

Apakan daya, saya orang kecil yang diibaratkan sebatang lalang dan sendirian menghadapi segalanya dalam keterpaksaan menari-nari terliuk-lintuk dihembus angin yang sepoi-sepoi bahasa mahupun ribut tornado.

orgkecil : sangat gementar

No comments: