Tersurat dan Tersirat

Kehidupan sentiasa dipenuhi hikmah. Terpulang kepada kita untuk melihat secara tersurat atau tersirat. "...tidakkah kamu berfikir?."

Friday, January 28, 2011

Cantik dan Cucuk


Dah sebulan di tempat baru. Sangat menarik bila dalam kelas dan membuat tugasan terutamanya yang perlu design dan membuat model. Hahaha, agak gila sebenarnya kerana semester ni ada 2 subjek design. Satu ala-ala technical drawing, satu lagi yang betul-betul design, buat model. Nah, terimalah semuanya. Baru sekarang rasa macam belajar. Kalau dulu, belajar juga, tapi duduk depan komputer je yang banyaknya dan menulis dalam exam. Sekarang ni, tak de pulak banyak exam tapi banyak hasilnya. Kena buat hari-hari, baru jadi. Ni la yang saya cari selama ni. Sesuatu yang hasilnya nampak di depan mata. Sekarang ni pun tengah dok sibuk membuat model-model. Dah siap nanti, ada masa, saya tunjukkan model2 yang cantek tu [cantek ke?].

Ok, cerita lain..

Itulah, sudah dipesan berkali-kali "Jangan kamu menghampiri zina" , maksudnya tak boleh dekat sikit pun. Betapa saya kagum dengan seorang teman masa di sekolah dahulu yang sekarang ini beliau betul-betul sudah berubah ke arah yang lebih baik. Sangat saya tabik spring. Walaupun beliau bukanlah bersekolah seperti sekolah saya yang lebih ditekankan agamanya, beliau sudah sangat berubah dan membuatkan hati saya tersentuh. Betapa saya semakin jauh dengan Tuhan dan agamanya.

Umpama lalang yang membiarkan angin meniup dirinya, meliuk-lintuk ke kanan kiri. Saya, di tempat baru ni, agak kabut jadinya. Pengajian saya ni, kaum adam memang mendominasi dan setiap tugasan, paksa atau rela, memang dengan mereka. Memang saya ok, masih dapat menahan diri tetapi itulah, setakat ini, tidak tahu di masa akan datang. Pengalaman saya, memang bila kita selalu bekerja bersama dengan yang berlainan jantina, walaupun semasa bekerja itu tiada apa-apa, namun lama-lama seolah-olah ada bisikan suara yang menyuruh melebih-lebih memikirkannya. Saya sangat rimas. Berhenti dari mencucuk-cucuk dan berbisik-bisik dengan saya wahai syaitan laknatullah!!.

orgkecil: maaf, tiada gambar untuk post kali ini. Sape rajin, bace, sape tak nak bace, tgk je..sekian

No comments: