Tersurat dan Tersirat

Kehidupan sentiasa dipenuhi hikmah. Terpulang kepada kita untuk melihat secara tersurat atau tersirat. "...tidakkah kamu berfikir?."

Monday, December 6, 2010

Usah Gentar

Tersentap bila baca blog penulis kegemaran saya ni. Beliau menceritakan tentang seorang pemimpin yang sangat mantap dengan istikharahnya. Huh, istikharah saya pon boleh dikira dengan hidung. Hahaha. Gelakkan diri sendiri, shame on me.

Akhirnya, saya telah buat keputusan. Dengan memilih untuk belajar lagi. Walaupun orang-orang di sekeliling akan bertanya itu dan ini. Huh~ Pasti tertekan nanti. Tak tahu apa nak jawab.

Kalau nak tahu, saya menolak tawaran untuk bekerja semata-mata untuk belajar lagi. Gaji yang ditawarkan agak lumayan dan perkara gaji ini yang sering mengganggu-gugat keteguhan saya untuk belajar.

ALLAHUAKBAR!! !!الله اكبر Shooh~~ Pergi lah engkau wahai syaitan durjana yang mencucuk diriku supaya memikirkan wang semata-mata.

Hah~~Kadang, memang saya keliru. Takut keputusan yang diambil adalah salah. Ceh, mana ada keputusan yang salah. Semuanya telah ditentukan. Panjang pendek, berliku dan lurusnya perjalanan kamu. Semua terletak di tangan Pencipta Yang Maha Agung itu.

Usah gusar dan gentar dengan masa hadapan. Semuanya sudah tertulis. Cuma kita ni semua manusia lemah yang terbatas pengetahuannya. Kita perlu berani!! . Mesti KuAT!!

JANGAN PUTUS ASA !!

No comments: