Tersurat dan Tersirat

Kehidupan sentiasa dipenuhi hikmah. Terpulang kepada kita untuk melihat secara tersurat atau tersirat. "...tidakkah kamu berfikir?."

Saturday, March 19, 2011

Mungkin Rerama

rerama yang saya lukis,,chantek tak??
(,,byk kne improve -_-)


Memang susah hidup dalam dunia yang sendiri, yang orang lain tak pernah cuba untuk memahami atau memang susah untuk mereka faham. Atau diri sendiri masih susah memahami orang lain. Kadang-kadang rasa diri mampu dan bersemangat melaksana segala urusan dunia yang sementara dengan harapan mendapat redha dari Tuhan Penentu Segala, padahal yang termampu tiadalah sangat dan sesungguhnya tiada redha dariNya. Rasa diri sangat lemah. Oh ya, saya lupa saya hanya manusia kecil, lemah dan kurang segala. Tiada kuasa, rupa segala.

Seperti seekor rama-rama yang mula hidupnya melihat dunia luar selepas keluar dari sebiji telur yang sangat halus dan menjadi juga, ulat yang halus. Membesar hanya dengan memakan dedaun. Kemudian tidur tergantung menyepi diri. Pabila terjaga dari tidur, dijadikan Tuhan ciptaan terindah dunia, tapi sayang hidup yang seketika cuma kerana janji Tuhan untuk kehidupan yang lagi hebat di dunia lain. Cuma rerama ini punya rupa yang cantik (opposite with me).

orgkecil : cuba untuk tidak merasa dan fokus pada kerja agar lupa segala rasa-rasa itu. Maaf
..

1 comment:

Shaker™ said...

cantek2... lukis kat saua satu :)