Tersurat dan Tersirat

Kehidupan sentiasa dipenuhi hikmah. Terpulang kepada kita untuk melihat secara tersurat atau tersirat. "...tidakkah kamu berfikir?."

Thursday, October 7, 2010

Status Permohonan

MySpace
Status permohonan untuk saya merealisasikan impian itu, bakal diumumkan tidak lama lagi. Diri ini menanti dengan degupan jantung yang mendebarkan. Persoalan kenapa tidak dari dulu, bukan lagi menjadi semak-samun di kepala. Kerana persoalan itu, sudah punya jawapan.

MySpace
Tidak putus-putus berharap. Kepala dan minda berfikir ke hadapan dan tak mahu menoleh kebelakang tanpa sebab musabab yang penting. Cukuplah zaman kejatuhan dan kegelapan melanda diri. Sekarang ini, pandang sahaja ke depan. Rancang dan ikut perancangan dengan izin dari Allah.

MySpace
Andai nanti, statusnya men-sukacita-kan, teruskanlah langkah. Maju ke hadapan. Menggapai impian selagi punya kesempatan terhadap perkara 5 perkara, sebelum sampainya kesempitan 5 perkara.

MySpace
Andai nanti, statusnya mendukacitakan, teruskanlah jua langkah. Maju ke hadapan sebagaimana telah dirancang. Usah sekali goyah dengan situasi dan membuahkan pisang sekali lagi. Dan lakukanlah seikhlas dan se-semangat yang termampu dan menggunakan kesempatan terhadap 5 perkara, sebelum datangnya kesempitan 5 perkara.

Apapun nanti keputusannya, terima dengan penuh keredhaan, berbekal rasa syukur dengan nikmat yang diperoleh. Berfikirlah sentiasa terhadap perkara yang tersurat dan tersirat. Wallahu'alam...


No comments: