Tersurat dan Tersirat

Kehidupan sentiasa dipenuhi hikmah. Terpulang kepada kita untuk melihat secara tersurat atau tersirat. "...tidakkah kamu berfikir?."

Monday, October 5, 2009

owh..

owh..masih macam tu rupanya..
owh..masih sama dia yg punya rasa itu..
owh..saya juga merasa-rasa..
owh..saya ingat dia sudah melupai..
owh..baru saya tahu sekarang, betape la kuatnya dia merasa..
tapi sayang, sebab dia je yang merasa..
owh..rupe2 nye saya masih kasihan namun apekan daya..
owh..baru saya pasti yang saya tak boleh paksa, lebih baik saya merela..
owh..perlulah rasanya saya membuang taruhan itu.

Ada layar yang perlu terus ditiup angin
Ada kemudi yang perlu nakhoda
Tidak mengapa andai tidak pandai ilmu kelasi
Ada ilmu yang kan diberi Ilahi, kepada mereka yang mencari
Yang kini sudah pasti,
Lautan terbentang luas utk diterokai,
Banyak teluk dan tanjung yang punya byk jenis ikan,
Tinggal pilih yang mana berkenan

Semua ini Kerja Tuhan

No comments: